KOLONIE I OBOZY MŁODZIEŻOWE

godziny pracy

10.00-18.00

Zwiń

Poradnik rodzica -FAQ

Szanowni Państwo!

Bardzo prosimy zapoznać się z najczęściej zadawanymi pytaniami, mamy nadzieję, że poniższe odpowiedzi rozwieją większość Państwa wątpliwości. Bardziej szczegółowych informacji udzielimy Państwu telefonicznie. Gorąco wierzymy i dołożymy wszelkich starań, aby uczestnicy naszych imprez powrócili do domu wypoczęci i uśmiechnięci.
Szczegółowy opis procedury zakupu kolonii znajduje się na stronie "Jak to się robi, czyli jak dokonać zakupu kolonii lub obozu młodzieżowego?


1. Do czego służą warunki uczestnictwa?
Zawierając z COGITO umowę na wypoczynek dziecka akceptują Państwo jednocześnie szczegółowe "Warunki uczestnictwa w imprezach", określające prawa i obowiązki stron umowy. Prosimy o dokładne zapoznanie się z nimi, wiele postanowień tam zamieszczonych ma bowiem charakter zasad regulaminowych dotyczących zachowania dzieci i młodzieży. Wyjątki z "Warunków..." zawarte w REGULAMINIE PORZĄDKOWYM OBOZU są odczytywane na każdej imprezie i podpisywane przez uczestników. Kolonie i obozy są zarejestrowanymi przez Ministerstwo Edukacji Narodowej placówkami oświatowymi znajdującymi się pod nadzorem uprawnionych wychowawców, w związku z czym uczestników obowiązują ogólnie przyjęte w placówkach szkolnych normy zachowania.

do góry

 

2. Czym się różni kolonia od usługi turystycznej?
Imprezy kolonijne nie są zwykłymi imprezami turystycznymi. Oprócz świadczeń materialnych ściśle określonych w ofercie (zakwaterowanie, wyżywienie, transport itd.) w zakres naszych usług wchodzi program dydaktyczno-rekreacyjny, również opisany w ofercie. O ile jednak świadczenia materialne winny być bezwzględnie zrealizowane w umówionej ilości i jakości, o tyle realizację programu dydaktyczno-rekreacyjnego uzależniać musimy od bieżących warunków pogodowych, liczebności dzieci w danym wieku i ich zainteresowań, czy też stanu zdrowia dzieci. Dokładamy wszelkich starań by uczestnicy naszych imprez nigdy się nie nudzili. Wszystkie działania, jakie podejmujemy na imprezach podlegają ocenie przede wszystkim pod kątem bezpieczeństwa dzieci. Spełnienie oczekiwań dzieci i rodziców, realizacja programu i jego zmiana są możliwe tylko wówczas, gdy zachowane są podstawowe reguły gwarantujące bezpieczny wypoczynek.

do góry

3. Do czego służy KARTA KWALIFIKACYJNA UCZESTNIKA WYPOCZYNKU i co z nią zrobić?
Podstawowym źródłem informacji o uczestniku, a zwłaszcza jego stanie zdrowia jest KARTA KWALIFIKACYJNA UCZESTNIKA WYPOCZYNKU. Prosimy o jej skrupulatne wypełnienie i dostarczenie do COGITO mailem lub pocztą na 7 dni przed wyjazdem, tak aby kadra mogła się z nimi zawczasu zapoznać. Oryginał karty prosimy przynieść na zbiórkę. Warto też zachować sobie kopię.

do góry

4. Nie mogę znaleźć w katalogu letnim miejsca zbiórki oraz godzin wyjazdu i przyjazdu autokaru? Jak długo dzieci będą jechać i czy przewidziany jest postój?
Zazwyczaj w ofercie imprezy podajemy godzinę i miejsce zbiórki i powrotu. Nie zawsze jest to jednak możliwe (np. przy przejazdach pociągami pozarozkładowymi lub w wypadku przewozów antenowych). Jeśli brakuje w umowie godzin i miejsc zbiórki i powrotu prosimy o zaczerpnięcie tych informacji na 2 dni przed wyjazdem z telefonicznie. Ze względu na obowiązujący czas pracy kierowców autokary odjeżdżają nie później niż 15 min. po godzinie zbiórki. Podczas przejazdów, w niezbędnych, określonych przepisami odstępach czasu organizujemy postoje w miejscach, w których istnieje możliwość skorzystania z toalety i nabycia napojów i prostych posiłków. Korzystanie z toalety autokarowej jest zalecane w sytuacjach nagłych i awaryjnych. Na odcinkach krajowych dopuszcza się przejazd innym środkiem transportu niż wyszczególniony w ofercie (antena mikrobusem, PKP lub samochodem osobowym pod opieką przedstawiciela COGITO) oraz przesiadkę do autokaru docelowego. Na przystankach mogą wystąpić opóźnienia z przyczyn niezależnych od organizatora. W przypadku małej liczby chętnych (mniej niż 6) COGITO zastrzega sobie prawo odwołania wyjazdów z danej miejscowości ze wskazaniem najbliższego miejsca zbiórki.

do góry

5. Czy dziecko powinno być przygotowane na dodatkowe wydatki np. związane z biletami do kina, muzeum czy na wycieczki fakultatywne?
W ofercie imprezy oprócz objętych ceną świadczeń oraz planowanego programu podajemy zwykle szereg informacji dodatkowych, o możliwościach zakupu samodzielnie na miejscu dodatkowych atrakcji, wycieczek fakultatywnych, wyciągów narciarskich itp. Uważamy za stosowne podać takie informacje i ich orientacyjne ceny, a jeśli uczestnicy wyrażają gotowość korzystania z tych usług pomagamy im w tym. Niemniej nie są to świadczenia objęte umową i ich realizacji w żaden sposób nie możemy zagwarantować. Tego typu informacje mają więc charakter niewiążący. Również programy oznaczone w ofertach jako programy dodatkowe, realizowane za odrębną opłatą zwykle przez podmioty zewnętrzne nie są gwarantowane i odbywają się pod warunkiem dostatecznej liczby chętnych. Zgłaszający może w uzgodnieniu z Organizatorem zastrzec przy podpisywaniu umowy, że realizacja programu dodatkowego jest warunkiem uczestnictwa w imprezie.

do góry

6. Nie mamy pewności czy nasz syn nie będzie sprawiał początkowo problemów? Jest nieśmiały, a jedzie pierwszy raz na kolonię? Czy bywają takie problemy podczas Państwa imprez?
Zazwyczaj dzieci wyjeżdżając na kolonie poznają wielu nowych rówieśników i nieznaną sobie kadrę. Nasi wychowawcy dokładają wszelkich starań, aby aklimatyzacja dzieci przebiegła w łatwy i szybki sposób. Bywa jednak, że wymaga to kilku dni czasu, dzieci mają swoje doświadczenia i charaktery, które musimy poznać i niekiedy pogodzić. Liczymy na Państwa współpracę przy rozwiązywaniu problemów, które zawsze mogą się pojawić, zwłaszcza w tak delikatnej materii jak kontakty między rówieśnikami. W razie potrzeby kontaktujemy się telefonicznie z rodzicami uczestników i staramy się wspólnie znaleźć rozwiązanie trudnych sytuacji. Dzieciom wyjeżdżającym po raz pierwszy szczególnie polecamy imprezy objęte programem GWARANCJA AKLIMATYZACJI

do góry

7. Czy w razie potrzeby będę mogła skontaktować się z synem telefonicznie?
Kontakt telefoniczny z dziećmi jest możliwy w czasie, gdy grupa przebywa w budynku ośrodka. Numery telefonów i stosowne godziny podajemy na zbiórce wyjazdowej i umieszczamy na stronie internetowej. W nagłych sytuacjach możliwy jest również kontakt przez linię COGITO-NON STOP. Rodziców i opiekunów prosimy o ograniczenie kontaktu przez telefony komórkowe uczestników do godzin wieczornych, pomiędzy kolacją, a ciszą nocną.

do góry

8. Wysyłam na kolonie dwie córki, 8 i 15 lat, czy będą mogły zamieszkać w jednym pokoju? Czy zakwaterowanie nastąpi natychmiast po przyjeździe do ośrodka?
Zakwaterowanie dzieci w pokojach odbywa się wg kryterium płci, wieku oraz przede wszystkim życzeń dzieci, które niekiedy zapisują się na imprezy z przyjaciółmi, z którymi chcą razem mieszkać. Z tych też względów zastrzegamy sobie możliwość zwiększania bądź zmniejszania liczby łóżek w pokojach (w granicach dopuszczalnych norm) ze względu na wiek, płeć dzieci oraz ich przyjaźnie lub antypatie. W niektórych ośrodkach doba hotelowa zaczyna się po 14, a kończy o godz. 9-10 rano. Jeśli przyjazd lub wyjazd grupy odbywa się wcześniej lub później zapewniamy uczestnikom miejsce na złożenie bagaży i organizujemy zajęcia programowe poza budynkiem ośrodka. 

do góry

9. Czy w razie potrzeby nasze dzieci będąc na imprezie będą miały możliwość skontaktowania się z nami?
Jeśli dziecko jest na tyle małe, że nie potrafi samodzielnie zatelefonować oczywiście wychowawcy pomogą skorzystać z telefonu. Prosimy jednak o uczulenie dzieci, że powinny zgłaszać wychowawcom niezwłocznie każdy problem i kłopot z jakim zetknęły się na imprezie. Z doświadczenia wiemy, że 99% problemów można natychmiast na miejscu rozwiązać. Przekazywanie informacji do wychowawcy za pośrednictwem domu rodzinnego i biura COGITO zamiast bezpośrednio niepotrzebnie wydłuża czas działania, aczkolwiek oczywiście zawsze mogą Państwo zwrócić się do biura COGITO w dowolnej sprawie. W szczególności prosimy też Państwa o doradzenie dzieciom, aby nie ukrywały żadnych dolegliwości zdrowotnych, jeśli takie się zdarzą, tylko niezwłocznie zgłaszały je wychowawcom.

do góry

10. Czy posiłki kolonijne są odpowiednio urozmaicone i wystarczająco syte?
Wyżywienie na naszych imprezach w Polsce odbywa się według obowiązujących norm i wytycznych do żywienia dzieci i młodzieży. Dzieci mają swoje upodobania i przyzwyczajenia, od których kolonijne menu może się z konieczności różnić. W szczególności trudno spotkać na koloniach popularne potrawy w typie fast food. Na imprezach zagranicznych żywienie odbywa się według kulinarnych obyczajów danego kraju. Dzieci, które nie podróżowały wiele po świecie są tym niekiedy zaskoczone - prosimy więc Państwa o uprzedzenie dzieci o obyczajach żywieniowych kraju, do którego wyjeżdżają. Służymy w tym zakresie pełną informacją. Jakkolwiek wszyscy uczestnicy dostają na koloniach takie same porcje, nie oznacza to, że nie dostosowujemy żywienia do indywidualnych potrzeb. Zawsze istnieje możliwość zwiększenia porcji, dokładki, czy dodatkowej potrawy - trzeba tylko zasygnalizować to wychowawcy! Na imprezach narciarskich wyżywienie 3 posiłkowe oznacza śniadanie, suchy prowiant na stok i obiadokolację. Układ posiłków może być zmieniany w zależności od bieżących potrzeb grupy. W opisie każdej imprezy podajemy zawsze pierwszy i ostatni posiłek jaki zawarty jest w cenie imprezy. Prosimy o zaopatrzenie uczestników w prowiant lub w środki finansowe pozwalające im zakupić posiłek i napoje w czasie podróży (o ile oferta imprezy tego nie zapewnia).

do góry

11. Czy za rzeczy skradzione z pokoju odpowiada hotel czy organizator imprezy?
Specyfika imprez dla dzieci i młodzieży powoduje, że ani organizatorzy, ani gospodarze obiektów hotelarskich nie mogą wziąć na siebie odpowiedzialności za rzeczy zagubione bądź skradzione. Odradzamy zabieranie na imprezy jakiegokolwiek sprzętu elektronicznego, przedmiotów wartościowych oraz większych sum pieniędzy, a jeśli już się to zdarzy, prosimy o przekazanie ich do depozytu. Wiele ośrodków wypoczynkowych, zwłaszcza hoteli za granicą wymaga od uczestników imprez młodzieżowych złożenia kaucji gwarantującej pokrycie ewentualnych szkód. Jest to zwykle kwota ok 10 EUR (szczegóły w ofertach poszczególnych imprez), zwracana przy zdawaniu pokojów hotelowych.

do góry

12. Jakie ubezpieczenie obejmuje cena imprezy?
Oferowane w ramach kolonii ubezpieczenie NNW i KL i bagaż obejmuje zakres podstawowy odpowiedzialności towarzystwa TUiR AXA lub innych towarzystw - szczegóły w ofercie konkretnej imprezy. Wyciągi z warunków ubezpieczenia znajdą Państwo na naszej witrynie internetowej. W przypadku uprawiania sportów uznawanych powszechnie za urazowe (narciarstwo, jeździectwo, alpinizm) zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia w biurze lub we własnym zakresie. W cenie imprezy nie jest zawarte ubezpieczenie od kosztów rezygnacji z imprezy, które stanowi zabezpieczenie przed finansowymi konsekwencjami zdarzeń losowych czy chorób uniemożliwiających wyjazd. Zalecamy zawarcie takiego ubezpieczenia - jest to możliwe (za dopłatą) podczas dokonywania rezerwacji imprezy, w systemie rezerwacyjnym Cogito.

do góry

13. Jakie dokumenty powinien zabrać ze sobą nasz syn na obóz młodzieżowy?
Dzieci wyjeżdżające na kolonie winny oprócz wcześniej dostarczonej Karty Uczestnika posiadać legitymację szkolną. Dzieci wyjeżdżające za granicę winny posiadać ważny paszport lub dowód osobisty. Prosimy o sprawdzenie przed wyruszeniem w podróż czy dziecko zabrało swój dokument.

do góry

14. Z jaką intensywnością odbywać się będą zajęcia nauki jazdy na nartach i snowboardzie? Czy w cenę wyjazdu wliczone są dojazdy do wyciągów narciarskich?
Imprezy narciarskie i snowboardowe mają charakter rekreacyjny, nie zaś ściśle szkoleniowy. Obecni na tych imprezach instruktorzy narciarscy przeprowadzają oczywiście zajęcia szkoleniowe na poziomie amatorskim - od nauki dla początkujących po doskonalenie jazdy. Ze względu na różny stopień umiejętności uczestników zimowisk zajęcia odbywają się w podgrupach po 1-2 godz., po czym następuje jazda samodzielna pod opieką wychowawców, zawsze przebywających na stoku z dziećmi. Planowany czas pobytu na stoku narciarskim wynosi ok. 6 godzin. Jazdy po zmroku odbywają się w wyjątkowych sytuacjach. Jeśli warunki pogodowe nie pozwalają uprawiać sportów zimowych proponujemy uczestnikom zastępczy program turystyczny. Kwoty jakie uczestnicy posiadają na wyciągi narciarskie postulujemy przeznaczyć wówczas na realizację takiego programu.

do góry

15. Czy z rezygnacją z wyjazdu związane są jakieś potrącenia?
Jeśli na skutek zdarzenia losowego lub Państwa decyzji koniecznym staje się rezygnacja z wyjazdu możecie Państwo rozwiązać umowę z COGITO. Wiąże się to niestety z potrąceniami określonymi w Warunkach uczestnictwa. Do potrąceń nie dojdzie, jeśli wskażą Państwo uczestnika zastępczego, lub jeśli nam uda się sprzedać to zwolnione miejsce. W przypadku rezygnacji w ostatniej chwili zawsze staramy się zwrócić jak największą kwotę, jaka wynika z niewykorzystanych i nieutraconych świadczeń (np. tzw. wsad do kotła, bilety wstępu). Zawsze zalecamy wykupienie dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji, gwarantuje ono w przypadkach losowych zwrot wpłaconych pieniędzy.

do góry

16. Nasz syn wyjeżdża na obóz, czy powinien zabrać ze sobą jakieś specjalne ubranie, obuwie? W programie imprezy są m.in. wycieczki piesze i rowerowe, rozgrywki sportowe...
Na zwykłych, rekreacyjnych koloniach i obozach nie jest wymagany szczególny strój czy wyposażenie. Odzież powinna być wygodna, najlepiej w typie sportowym, w ilości pozwalającej uczestnikowi zapakować się jedną torbę podróżną. Na imprezach turystyki kwalifikowanej wymagane jest dodatkowe wyposażenie i ubiór - informacje znajdziecie Państwo w opisie tych imprez.

do góry

17. Czy obcą walutę zakupić w kraju czy na miejscu?
Uczestnikom imprez zagranicznych zalecamy zakupienie w Polsce waluty kraju docelowego. Jeśli nie jest to możliwe zawsze umożliwiamy uczestnikom wymianę waluty w kantorach na miejscu. Bardzo praktyczne jest też korzystanie z kart bankomatowych, aczkolwiek nie we wszystkich miejscowościach (zwłaszcza małych ośrodkach narciarskich) są one dostępne. O sposobie i zasadach używania kart bankomatowych za granicą uzyskają Państwo szczegółową informację w swoim banku.

do góry

18. W jaki sposób, w razie choroby, będzie leczony nasz syn na obozie za granicą? Czy koszty leczenia będziemy musieli pokryć z własnej kieszeni?
Opieka medyczna za granicą odbywa się z pomocą miejscowej służby zdrowia, a koszty pokrywane są z ubezpieczenia KL. Na imprezach krajowych korzystamy z ogólnodostępnych ośrodków zdrowia NFZ oraz lekarzy prywatnych - szczegóły w ofercie konkretnej imprezy. Niezależnie od zawartego na rzecz uczestników przez Organizatora obowiązkowego ubezpieczenia od kosztów leczenia za granicą przydatną może być Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Nazwy ubezpieczycieli oraz sumy ubezpieczenia kosztów leczenia, następstw nieszczęśliwych wypadków i bagażu podawane są każdorazowo w ofertach; w wypadku uznania ich za zbyt niskie Zgłaszający/Uczestnik winien doubezpieczyć się na wyższe kwoty we własnym zakresie. Ogólne warunki ubezpieczeń zawartych przez Organizatora znajdują się na witrynie internetowej https://www.obozy.pl/dokumenty-cogito. 

do góry

19. Wyposażenie i bagaż.
Na zwykłych, rekreacyjnych koloniach i obozach nie jest wymagany szczególny strój czy wyposażenie. Odzież powinna być wygodna, najlepiej w typie sportowym, w ilości pozwalającej uczestnikowi zapakować się jedną torbę podróżną. Na imprezach profilowanych sportowo wymagane jest dodatkowe wyposażenie i ubiór - informacje znajdziecie Państwo w opisie tych imprez. Zawsze przydadzą się: czapka, szalik, rękawiczki, kask ochronny (zimą), klapki, strój kąpielowy, krem przeciwsłoneczny, przybory higieniczne i oczywiście dokumenty - legitymacja szkolna, paszport lub dowód osobisty (przy wyjazdach zagranicznych) oraz Karta kwalifikacyjna uczestnika wypoczynku (zalecamy złożenie jej zawczasu w biurze). Bagaż uczestnika winna stanowić 1 torba podróżna o wadze do 20 kg, podpisana na zewnątrz imieniem i nazwiskiem oraz niewielki plecaczek lub torba na rzeczy podręczne i prowiant. Wyklucza się placaki ze stelażem. Specyfika imprez dla dzieci i młodzieży powoduje, że ani organizatorzy, ani gospodarze obiektów hotelarskich nie mogą wziąć na siebie odpowiedzialności za rzeczy zagubione bądź skradzione. Dlatego odradzamy zabieranie na imprezy jakiegokolwiek sprzętu elektronicznego, przedmiotów wartościowych oraz większych sum pieniędzy, a jeśli już się to zdarzy, prosimy o przekazanie ich do depozytu. Kwoty kieszonkowego zabierane przez uczestników najwygodniej jest mieć w walucie kraju docelowego i krajów tranzytowych (na posiłki). Jeśli danej waluty nie można nabyć w kraju opiekunowie zapewniają możliwość nadzorowanej wymiany w kantorze.

do góry

20. Gwarancja Stałej Ceny.
Gwarancja Stałej Ceny oznacza, że cena imprezy turystycznej, uzgodniona w chwili zawarcia umowy przez klienta, pozostanie niezmieniona aż do realizacji wyjazdu. Bez względu na zmianę kursu walut, wzrostu cen paliwa i innych kosztów, które w świetle Ustawy o usługach turystycznych upoważniałyby biuro podróży do podniesienia ceny. Jeśli mamy Gwarancję Stałej Ceny, płacimy za wycieczkę dokładnie tyle, ile uzgodniono w umowie.

do góry

21. Czy COGITO organizuje przedwyjazdowe spotkania informacyjne rodziców z kadrą wychowawczą?
Niestety organizowanie takich spotkań nie jest obecnie przydatne. Na kolonie poprzez internet zapisywane są dzieci z różnych miast i miejscowości i trudno oczekiwać, aby rodzice przyjeżdżali z daleka na spotkanie. Dokładamy więc wszelkich starań, aby wszystkie istotne informacje na temat imprezy znalazły się w opisie w katalogu i w internecie, a na dodatkowe pytania z chęcią odpowiemy telefonicznie lub mailowo.

do góry

22. Mam możliwość dofinansowania kolonii z zakładu pracy, czy mogę otrzymać fakturę?
1. W związku z prowadzeniem sprzedaży usług przez internet Centrum Kolonii i Obozów Cogito Sp. z o.o. (Organizator) wystawia faktury VAT w formie elektronicznej. Faktury w formacie .pdf są generowane i dostępne na koncie klienta lub - na życzenie - przesyłane e-mailem.
2. Faktury można po umówieniu odebrać również w siedzibie Organizatora. Organizator zasadniczo nie wysyła już faktur pocztą tradycyjną.W uzgodnionych indywidualnie przypadkach Organizator wysyła faktury drogą tradycyjną, lecz może to nastąpić ze znacznym opóźnieniem.
3 W wypadku wpłaty części bądź całości należności za imprezę w gotówce chęć otrzymania faktury wystawianej na nabywcę będącego przedsiębiorcą należy zgłosić przed wydrukowaniem paragonu fiskalnego.
4. Faktury wystawiane przed wykonaniem usługi zawierają słowo "przedpłata", niezależnie od wysokości kwoty. Faktury przedpłatowe wystawiane są na każdą wpłatę osobno. Faktura obejmująca całą cenę imprezy w jednej kwocie może więc być wystawiona wyłącznie, gdy cała kwota będzie wpłacona (faktura przedpłatowa), lub dopiero po zakończeniu imprezy - faktura za wykonanie usługi. W wypadku, gdy po wystawieniu faktury na całość należności zaistnieje konieczność zwrotu części kwoty, będzie to możliwe dopiero po odesłaniu przez klienta podpisanej kopii faktury korygującej.
5. Treść faktury obejmuje informację o rodzaju usługi (kolonia/obóz młodzieżowy, wczasy) nazwisko i imię uczestnika, miejsce i datę imprezy. Nabywcą wskazanym na fakturze jest osoba podana podczas rezerwacji przez Zgłaszającego, osoba płatnika nie jest wykazywana. Zgodnie z przepisami (Art. 106e. Ustawy o VAT) faktura nie zawiera pieczęci ani podpisu wystawcy.
6. Treść faktury może być uzupełniona o opis wg potrzeb Zgłaszającego, jednak winien on być uzgodniony z Organizatorem mailowo przed wystawieniem faktury. W przeciwnym wypadku opis dodatkowy nie będzie mógł być uwzględniony.
7 Treść słowna faktury wystawionej nie może ulec żadnym zmianom po wystawieniu. Zmiany kwot mogą nastąpić w drodze faktury korygującej, zaś poprawa treści opisu wyłącznie w drodze noty korygującej wystawionej przez Nabywcę (Art. 106e. Ustawy o VAT).
8. Zasady wystawiania faktur na imprezy których organizatorem nie jest Cogito regulują organizatorzy tych imprez. Prosimy o kontakt telefoniczny w takim przypadku.

do góry

23. Cena imprezy na witrynie internetowej różni się od ceny w katalogu, dlaczego?
Cennik imprez Cogito ma charakter dynamiczny, tzn. ceny zmieniają się wraz z upływem czasu, w zależności od wielu zmiennych (popytu, pogody, danych historycznych sprzedaży itd), zarówno w dół (np. promocja last moment) jak i w górę. Ostateczna cena jest uzgadniana indywidualnie w każdej umowie o uczestnictwo w imprezie turystycznej. Doradzamy wczesną rezerwację, co uprawdopodabnia uzyskanie najlepszej ceny.

do góry

Telefony komórkowe, smartfony, tablety itp.
24. Cogito nie wprowadza zakazu używania telefonów komórkowych itp urządzeń podczas kolonii ani obowiązku ich oddania do depozytu zaraz po przyjeździe. Jednak telefony nie mogą dezorganizować zajęć, ani zaburzać wypoczynku innym dzieciom. Zastrzegamy więc możliwość przejmowania do depozytu telefonów urządzeń, jeśli ich użytkowanie zakłóca ciszę nocną, przeszkadza w wypoczynku innym uczestnikom lub dezorganizuje zajęcia. Telefony komórkowe wydawane będą z depozytu w czasie pomiędzy kolacją, a ciszą nocną oraz na wycieczki, jeśli będą używane jako aparaty fotograficzne. Informujemy jednocześnie o wyłączeniu odpowiedzialności organizatora za utratę przez uczestnika urządzenia przenośnego nieoddanego do depozytu. Specyfika imprez dla osób nieletnich powoduje, że nie przewidujemy zawiadamiania organów ścigania o utracie cennych przedmiotów nie oddanych do depozytu. Lepiej więc nie powierzać dzieciom drogich smartfonów na czas kolonii, gdzie w emocjach, bądź chwili dekoncentracji łatwo o ich zagubienie.

do góry

25. Lekarstwa w czasie kolonii/obozu.
Dzieci które przyjmują leki w sposób regularny mogą to oczywiście robić i na kolonii. Prosimy o zaopatrzenie ich w odmierzoną ilość leków (nie więcej!) oraz podanie w Karcie kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku wszystkich niezbędnych informacji na temat specyfiku i sposobu jego przyjmowania. Uczestnik może przyjmować takie leki samodzielnie, lub z pomocą wychowawcy - należy to wówczas uzgodnić indywidualnie. WAŻNE: zasady te dotyczą leków przyjmowanych regularnie i opisanych w karcie. W wypadku nagłej potrzeby podania leków (zachorowanie w trakcie pobytu) o podaniu leku decyduje wyłącznie lekarz. Kadra wychowawcza nie ma uprawnień do podawania dzieciom żadnych leków, nawet tych, które można zakupić bez recepty. O zagrożeniach alergicznych u dziecka na różne specyfiki rodzic winien powiadomić na piśmie w Karcie kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku.

do góry

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych, analitycznych i marketingowych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Zamknij
Dowiedz się więcej